maandag 6 december 2010

Vooruitgang


‘Mama, volgens mij zijn wij het enige gezin zonder een Wii.’ Al ver voor de zomer zette Julian de aanval in.
‘Waarom heb je ‘m dan niet voor je verjaardag gevraagd?’
‘Omdat ik ook dat Pokémon-spel wilde.’
‘Tja, weet je wat je doet, vraag de Wii maar aan Sinterklaas.’
Met deze opmerking was ik voorlopig van de discussie af. Het werd mooi weer, we doken in het zwembad en Julian z’n hoofd stond niet meer naar een Wii. Tot hij twee weken geleden een verlanglijstje ging maken voor in zijn schoen.

Bovenaan in supergrote letters stond het populaire computerspel; hij was ‘m niet vergeten.
‘Simeon en Daniël zijn ondertussen oud genoeg om mee te spelen, misschien wordt het toch wel tijd voor een Wii’, overtuigde ik vooral mezelf, het verlanglijstje opvouwend. Dus stapten Harro en ik op een vrijdagavond in de auto en reden naar de Best Buy, de grote electronicawinkel hier.
In de Best Buy kwamen we tot de ontdekking dat de spellenindustrie niet stil had gezeten in al die maanden dat wij geen Wii hadden. Midden in de winkel kon je op een levensgrote TV het nieuwste van het nieuwste uitproberen: bowlen, skieën en tennissen zonder een remote in je handen: net echt!
De virtuele wereld uit SF-films komt razendsnel dichterbij, bedacht ik me terwijl ik getekende kegels omverwierp door alleen maar met mijn arm te zwaaien.
‘Zullen we dit spel doen?’ Enthousiast gooide ik midden in de winkel een strike.
‘In plaats van?’, vroeg Harro bezorgd, ‘maar Julian wil juist zo graag een Wii.’
‘Maar dit nieuwe spel, zonder remotes is wel heel cool,’ reageerde ik, ‘en veel robuuster, zonder een afstandbediening die Daniël vast of kwijt of kapot maakt.’
Harro was niet direct overtuigd, tot hij zag dat je er óók met een remote op kon, waardoor al die stoere (oorlogs)games voor volwassenen, die de Wii niet heeft, binnen zijn bereik kwamen.

‘Wauw, een Xbox!!’ reageerde Julian gisterenavond. ‘Dat is vet!’
Toen alle kadoos uitgepakt waren en Harro het hele systeem zowaar snel geïnstalleerd had, mochten ze om de beurt in een raft over een snelstromende rivier varen. Zelfs Daniël sprong al na één keer op het juiste moment omhoog over een boomstam en bewoog op tijd naar rechts om een rots te ontwijken.
De extra kamer boven, die wij altijd netjes speelkamer hebben genoemd, is ook bij ons een game room geworden.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Sil,
    zo te lezen is het grote kado goed ontvangen door de kids en met name door Julian? Is hij blij met zijn Xbox, ipv zijn Wii?
    Veel GamePlezier! Grtz, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    'Veel leuker dan de Wii', was Julian z'n reactie gisterenavond in bed.
    We hebben 'm overigens meteen verteld dat de Sint niet bestaat. Een beetje verbaasd, maar ook opgelucht dat zijn vermoedens juist waren, nam hij het nieuws op. Santa Claus en de Tooth Fairy sneuvelden toen ook meteen...

    BeantwoordenVerwijderen