vrijdag 28 januari 2011

Handschoenen

‘We zijn geland in Denver’, zegt het SMSje van Harro dat net binnenkomt. ‘We’ zijn in dit geval Harro en Julian die vanmorgen in alle vroegte vertrokken zijn voor een lang weekend skieën in de Rocky Mountains van Colorado.
De hele afgelopen week stond in het teken van het inpakken voor vertrek, ik struikelde dinsdag al over de koffers. Normaal pak ik altijd in, maar dit ski-weekend is niet voor mij en dus ging ik me er niet mee bemoeien.

‘Ik had toch ook van die dikke ski-handschoenen? Ik kan ze nergens vinden.’ Met alleen maar Julian z’n handschoenen kwam Harro op maandag de garage uit, het stof zat in z’n haar.
‘Je bedoelt die zwarte, ja die liggen daar ergens’, reageerde ik wat achteloos. ‘Denk je dat Julian die handschoenen nog past?’
En dat bleek de vraag van de week. Julian paste z’n ski-broek gelukkig nog wel, maar z’n winterjas was eigenlijk te klein. Het ging net (niet), maar ik had geen idee waar ik hier een dikke jas kon kopen, dus het moest maar.
Die ene dikke trui paste hem ook niet meer, hij kreeg veel shirts mee om laagjes over elkaar aan te trekken.
Woensdagavond dook Harro de garage weer in en kwam met lege handen terug: ‘ik kan die handschoenen echt niet vinden, ik moet maar nieuwe kopen.’ Net als dat er een nieuwe skibril voor Julian moest komen, want de oude was krom, had ergens tussen gezeten.
Gisterenavond liep de stress op; koffers vullen valt blijkbaar niet mee. ‘Sil, weet jij waar Julian z’n kam is? Weet je waar de shampoo is? Heeft Julian nog meer lange broeken dan deze twee? Is dit kaartspel compleet? Heeft Julian echt geen trui?’
Voordat Harro weer over z’n handschoenen kon beginnen, besloot ik toch maar even zelf te gaan kijken.

Nu is onze garage niet het toonbeeld van efficiency; overal staan geopende half uitgepakte verhuisdozen. Er staan lege dozen van alle apparatuur, er staan planken en lattenbodems voor drie bedden, overal ligt gereedschap.
Maar daar tussendoor is er wel degelijk sprake van enige organisatie. Er staat een grote kist met zwemspullen: duikbrillen, flippers, wetsuits. En er staat zo’n zelfde kist met wintersportspullen. In die kist, onder mijn skibroek en Simeon z’n wantjes vond ik twee grote zwarte handschoenen; gewoon voor het oprapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten