donderdag 10 februari 2011

Nog meer weer

Na een prachtig weekend is het afgelopen nacht opnieuw gaan vriezen. Dus schoten de Texanen weer in de stress. Als eerste werd de voetbaltraining afgelast. Nu waaide het flink en was het koud, maar toch. Zondag begint de competitie en zoveel heeft Julian nog niet getraind.
Gisterenmiddag kregen we een telefoontje van het schooldistrict, het bestuur waar naast onze school nog 25 lagere scholen, 10 middelscholen en 7 highschools onder vallen. Het was een geautomatiseerd bericht dat zei dat het bestuur de weersverwachtingen nauwlettend in de gaten hield en morgenochtend om half zes een beslissing zou nemen of de scholen opnieuw dicht zouden blijven.
Het had gisteren de hele dag geregend en regen in combinatie met temperaturen onder nul is niet fijn, maar toen het telefoontje kwam om vijf uur, was het net opgehouden. De lucht was aan het opklaren en de verwachting was dat het droog zou blijven.
Ik stond met verbazing naar de telefoon te kijken: hoezo scholen dicht? Ik belde Harro of zijn collega’s al zenuwachtig waren en inderdaad, ook daar werd gespeculeerd over opnieuw bevroren wegen en gesloten bruggen.
Voor de zekerheid keek ik nog even op de website van het district, het stond er echt: er werd over gedacht om de schooldeuren opnieuw op slot te laten. Het moest niet gekker worden in dit rare cowboyland.

Om half zes vanmorgen ging de telefoon; een geautomatiseerd bericht van het schooldistrict. In mijn hoofd hoorde ik al het woord closed, maar tot mijn grote verrassing zei het bericht: ‘school will be on a regular schedule today.’ Moesten ze me daar nu echt wakker voor maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten