maandag 28 februari 2011

Te groot

Het was dat Lisette er mee kwam, anders was het me niet opgevallen. Maar nu ik erop ging letten, zag ik ze overal: Amerikaanse mannen met te grote broeken. En niet zomaar te groot, nee, minimaal twee maten te groot. Ze lopen hijsend rond, met vouwen rondom hun billen en een kruis dat richting hun knieën gaat. Wat is hier aan de hand?

Het antwoord dat vrienden van Lisette gaven is dat Amerikaanse (of Texaanse?) mannen er niet van beschuldigd willen worden dat ze gay zijn. Homo is een scheldwoord, zeker hier in Texas is je geaardheid niet iets waar je recht voor uitkomt.
Met alle omzichtigheid die het Witte Huis op kan brengen, doet Obama zijn best om de verkiezingsbelofte voor meer emancipatie van de homobeweging na te komen. Zelfs het benoemen van Jeremy Bernard, openlijk gay, tot social secretary, wordt in de nieuwsberichten en analyses gewikt en gewogen.
Ja, de burgemeester van Houston is openlijk lesbisch. Maar voor vrouwen ligt het net anders. Zolang je maar op de rug van een paard gaat zitten tijdens de Houston rodeo, is het snel goed. Als lesbische vrouw ben je geen bedreiging voor mannen. Een man die openlijk gay is daarentegen...

Dus dragen alle Texaanse mannen hun broeken uit voorzorg twee maten te groot. Zodat ze niemand op ideeën brengen en zelf geen argwaan wekken. Behalve natuurlijk mijn kapper ontdekte ik vrijdag. Met veel show draagt hij boven z'n puntlaarzen z’n broek zo strak dat ik verbaasd ben dat hij niet hoog gaat praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten