donderdag 10 maart 2011

Kamperen


De tuin is klaar, de tuinmannen hebben hun best gedaan. De twee nachten vorst in januari hadden een aardig spoor van dode takken achtergelaten. Gelukkig leven de palmen nog wel, ze zijn nu alleen helemaal kaal. Begin april komt de makelaar foto’s maken, hopelijk steken er dan weer groene takken uit de stammen.
Ik zou eigenlijk bezig moeten zijn om ook het huis verkoopklaar te maken. De lijst met alles wat we moeten doen -boekenkast leger maken, kantoortje opruimen, speelgoed sorteren, de garage uitspitten- ligt klaar, maar ik heb er geen zin in. En geen tijd voor.

Want volgende week is het hier voorjaarsvakantie en gaan we kamperen. Naast de verhuis-lijst ligt een lange boodschappenlijst met veel eten in blik erop. Ik pak kleren en speelgoed in koffers, in plaats van in verhuisdozen.
We rijden naar west Texas, naar het natuurpark ‘The Davis Mountains’. Ver weg van de bewoonde wereld: geen wifi, geen telefoon, geen winkel, geen douches. We gaan wandelen, in de tent slapen en op een simpele gaspit koken. Als de batterijen van Julian z’n Nintendo leeg zijn, kunnen we voetballen, kaarten, s’mores maken boven een kampvuur en de sterrenhemel bewonderen.
De tent ligt klaar, naast de slaapzakken, de wandelschoenen en zaklampen. Ik heb er veel zin in. Vooral omdat ik het verkoopklaar maken van ons huis zonder schuldgevoel een week naar achteren kan schuiven. Tot over tien dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten