dinsdag 1 maart 2011

Scenario's

Harro gaat op 11 april beginnen in Virginia, maar is daarna vaak op reis door het hele land. Gaat het hem lukken om ieder weekend naar huis te komen?
Er is op dit moment een huis te huur daar in het noorden dat aan onze eisen voldoet. Moeten we maar geen risico’s nemen en dit huis nu al huren, ook al betekent dat dubbele woonlasten? Of nemen we de gok dat er de komende maanden een veel beter huis op de markt komt in de wijken die bij ‘onze’ school horen?
Wat is een goed moment om ons Houstonse huis te koop te zetten? Begin april? Maar wat als we het nu snel verkopen en de bewoners er per 1 juni in willen? Waar gaan wij dan naar toe? Aan de andere kant is snel verkopen wel de beste optie; zodat we het kwijt zijn voordat het orkaanseizoen hier begint.
Wanneer gaan we naar Nederland? Ik wil er beslist zijn als jongste zus gaat bevallen, maar dat is -gelukkig- midden in de vakantie. Gaan we eerst over en uitpakken in Virginia of gaan we eerst vakantie vieren? Huren we weer hetzelfde huisje?
Moet ik Julian nog opgeven voor een zomerkamp hier of moet ik zoeken naar een zomerkamp daar? Kan hij hier nog meedoen aan het zwemteam? Zou Daniel naar de zomerschool kunnen, ook al komen we volgend schooljaar niet terug?

Mijn hoofd tolt van de vragen, ik heb al tig scenario’s geschreven voor de komende maanden. Alles grijpt in elkaar: wanneer naar Nederland is afhankelijk van wanneer we het huis verkopen en wanneer het zwemteam is afgelopen, maar deelname daaraan is afhankelijk van hoe lang we hier zijn. En of we het volhouden dat Harro een weekendpapa wordt.
Ondertussen gaat het gewone leven door. Simeon z’n voetbal begint, ze hebben zwemles, cito-toetsen, verjaardagsfeestjes. Ik ga lunchen met de vrouw van een collega, heb schrijfopdrachten. We wonen de komende maanden nog hier, Ik doe mijn best al die verhuisperikelen niet de boventoon te laten voeren en in het hier en nu te leven.
Toch blijven die scenario’s in mijn hoofd zitten. Ze komen allemaal uit bij een avond in september. Op die avond schuif ik als vanouds aan bij het maandelijkse etentje in een hip restaurant voor alle internationale moeders in de regio, waar ik oude en nieuwe vriendinnen zal ontmoeten. Ik heb er nu al zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten