donderdag 31 maart 2011

Zomer

Opeens krijg ik de kriebels. Het is eind maart, nog twee maanden en dan zit het schooljaar erop. Aanstaande zaterdag start de inschrijving voor de zomerwedstrijden van het lokale zwemteam. De zomer komt dichtbij en ik heb nog helemaal niets geregeld.

Nog geen vluchten naar Nederland geboekt, nog geen auto gehuurd. Hopelijk zijn we niet te laat. Nog geen huisje geregeld in Nederland. Leuk idee om weer vijf weken te gaan, maar waar gaan we wonen? En: wat gaan de kinderen doen in Nederland als de logeerpartijen bij opa’s en oma’s voorbij zijn? Op zwemles? Voetballen, zeilen?
Nog geen zomerkampen voor Julian geregeld. Als ik daar niet mee begin, zijn alle leuke kampen vol en zit hij zich straks thuis te vervelen. Gelukkig heb ik wel het zomerkamp bij Simeon op school geregeld, tot eind juni zit hij goed. Maar ik heb voor hem nog geen school in september.
Nog geen plannen hoe we DaniĆ«l z’n Engels op peil houden. Hij gaat gelukkig naar de zomerschool: in juni is er drie weken plek voor hem. Maar wat doen we die andere twee maanden? In augustus zal hij zich moeten voorbereiden op groep drie.
Nog geen vast omlijnd plan wanneer we gaan verhuizen, de verhuizers zijn ook nog niet besteld. Ook nog geen plan hoe we de verhuizing gaan organiseren.

Het wordt tijd voor het doorhakken van knopen en het opstellen van een schema. Ik kan die wederom ellenlange Amerikaanse zomervakantie niet langer voor me uitschuiven, ik krijg er ook dit jaar de kriebels van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten