woensdag 6 april 2011

Microsoft

Geen verhuis-, zomer- of ziekenhuisperikelen vandaag. Mijn email inbox loopt ook vol omdat de nieuwsbrief van de lokale groep voor ouders van kinderen met Down -met die onuitspreekbare naam GCLFEDS- af moet. Ik sta in de startblokken om aan de gang te gaan, maar kan eigenlijk nog niets.

Morgenavond beslist het bestuur over nieuwe software voor de nieuwsbrief. De word-file die tot nu toe werd gebruikt, vindt gelukkig iedereen achterhaald.
Vanwege de behoefte om de nieuwsbrief te kunnen printen om uit te delen aan nieuwe leden en andere belangstellenden, ga ik ervan uit dat het bestuur voor Publisher van Microsoft gaat kiezen en niet voor een online service waarmee we de mooiste email-nieuwsbrieven met doorklikfuncties zouden kunnen maken, maar die er geprint waardeloos uitzien. Met Publisher heb ik alleen een groot probleem: dat doet het niet op een MacBook.

Dus heb ik de gratis trial van Publisher op de huiscomputer gezet en zat ik gisterenavond met twee schermen voor me neus. Ik had net een artikel via een USB-stickje van de laptop gehaald en in een eerste versie van de nieuwsbrief gezet (nee, ik was niet vergeten de file om te zetten naar een word-document), toen ik bedacht dat ik graag die ene foto bij het artikel wilde. Een foto, die uiteraard op de Mac stond en dus ging ik weer heen en weer met de USB-stick als boodschappenmand.
Ondertussen foeterde ik op Publisher, dat niet deed wat ik wilde. ‘Stomme Microsoft’, zei ik hardop toen het programma voor me dacht en opeens overal tabs invoegde.
Heel even klikte ik op de Mac naar Pages, het Wordprogramma van Apple, dat de mooiste nieuwsbrief templates heeft die zeer eenvoudig te bewerken zijn; hoe handig zou het zijn als...

Terug in de werkelijkheid dat de hele wereld nog steeds met Microsoft werkt, worstelde ik verder en toen ik gisterenavond laat de computer afsloot, was de nieuwsbrief aardig op weg. Nu alleen nog hopen dat het bestuur niet toch voor een zo’n handige online service kiest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten