maandag 4 april 2011

Te koop


Omdat de temperaturen nu ook ‘s nachts hoog blijven, is het water in onze zwembad zo opgewarmd, dat de jongens het hele weekend hebben gezwommen. En inderdaad, toen ik er, eenmaal natgespat toch ook maar in ging, was het best lekker.
Zaterdagavond hebben we het zeil van de barbecue afgehaald en er red snapper uit de golf van Mexico opgelegd, naast een portie grote garnalen uit dezelfde Golf. Met onze gezichten in de avondzon, het geluid van de watervalletjes op de achtergrond, vroegen we ons één moment af waarom we ook alweer gingen verhuizen.

Ik email met de moeder van Alex, Julian z’n vriendje in Virginia, over zomerkampen. Tussen ideeën over adventure camps en voetbalkampen door, vertelt ze dat het weer heeft gesneeuwd. Harro wist ook al te melden dat het nog ontzettend koud was daar. Wil ik dat? Nog zo laat in het jaar met winter te maken hebben? Brrr, ik heb even geen zin.
Ik sta in onze enorme inloop klerenkast en trek maar weer een korte broek en een shirtje aan. Kritisch bekijk ik mijn garderobe, ik heb echt geen behoorlijke trui meer, laat staan een vest. Ik neem me voor om in september, te gaan wintershoppen. De grote mall met alle denkbare winkels is dan weer om de hoek.

Want ja, we gaan dit heerlijk tropische klimaat echt verlaten: het te koop bord staat sinds vandaag in de tuin. Ik moest ondanks alles even slikken toen de makelaar het uit zijn auto haalde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten