woensdag 13 april 2011

Tiptop

Ik zit in Café Express, een lunchcafé dat maaltijden met veel groen serveert en echte koffie in gewone kopjes in plaats van plastic meeneem bekers, waar de Starbucks zijn koffie in aanbiedt.
Het is nog vroeg, het restaurant is nog leeg. Straks stroomt het vol met moeders die met andere moeders hebben afgesproken om onder het genot van een salade hun peuters uit te laten, zakenmensen die een broodje buiten de kantoordeuren willen eten en oudere mensen, blij met het verzetje. Ik zit hier vooral omdat ze gratis WiFi hebben.

Nee, ons internet is niet weer kapot, gelukkig niet. En nee, we zijn ook niet weer afgesloten omdat we onze electriciteitsrekening niet hebben betaald. Alles doet het thuis, alles ziet er tiptop uit. Zelfs de TL-buis boven de keuken heb ik maandag laten vervangen, zodat de keuken weer in een zee van licht baadt.
Er staan bloemen op het aanrecht, alle afwas is weggewerkt, voetballen en voetbalschoenen zijn opgeruimd, tandenborstels weggeborgen in de kastjes onder de wastafels. Lisette heeft nog even geveegd en ik heb voluit met de toiletverfrisser rondgespoten in de wc’s. Ergens in de overvolle garage heb ik de wijnrode kussens voor op de tuinstoelen gevonden. We gebruiken ze eigenlijk nooit, maar omdat de tuin nog steeds kaal is, de bomen hebben zich nog niet hersteld van de vorst in januari, leek me wat kleur wel uitnodigend. De tuin met het nieuwe zwembad is onze belangrijkste aandachtstrekker en moet er dus op z’n best uitzien. Ik heb zelfs de bodem van het zwembad geschrobd.

We hebben nu op dit moment onze eerste bezichtiging, het huis is even niet van ons. Ik duim dat deze kijkers als een blok vallen voor alles wat we te bieden hebben en vandaag nog een bod doen. De koffie is lekker in Café Express, maar om hier nu mijn dagen te slijten.

2 opmerkingen:

  1. Helaas...ze vonden het huis te groot en ook te kleurrijk (dat hoorden we ook al over het huis in Delft)

    BeantwoordenVerwijderen