dinsdag 3 mei 2011

Stralend jong

De jongens hebben het in de auto voor het zeggen en dus luisteren we onderweg naar Dirk Scheele, Sesamstraat of de Banjoman (ja, nog steeds). Maar zodra ze uit de auto stappen of in slaap vallen, gaat de radio aan en genieten we van alle lokale roddels en het geklets in het Texaans op KRBE, zeg maar de radio 538 van Houston.
Ook KRBE kan niet zonder reclame-inkomsten, we horen met grote regelmaat advertenties aan. Er is er één die minimaal elk uur terug komt en zich alleen daarom al in mijn hoofd heeft vastgezet.

Tired of the daily chore of saving? Call 866-GET-SONA.’ Met dit simpele zinnetje laat Sona Medspa weten dat ze actief zijn in de cosmetische markt. Ze maken reclame voor laser hair removal, laser skin resurfacing en meer van dat soort ingrepen die ervoor moeten zorgen dat je er jong en stralend uit ziet. Sona Medspa geeft Amerikaanse vrouwen antwoord op de vraag: hoe kan ik er op een gemakkelijke, pijnloze manier jong, strak en sexy uit zien? Het is dus niet verbazingwekkend dat het bedrijf floreert en verschillende locaties heeft in de stad.
Nu ik al bijna twee jaar dagelijks naar de reclameboodschap van Sona luister, merk ik dat de marketing z’n werk doet. Misschien is het toch ook wel wat voor mij, hoor ik mezelf denken. Voor de spiegel inspecteer ik mijn gezicht op vlekjes, haar en rimpels, terwijl het Sona-melodietje door mijn hoofd klinkt. Aarzelend zoek ik de website op en lees getuigenissen. Zal ik?

Gisteren in de auto, op weg naar het postkantoor, keek ik opeens op. Aangemoedigd door het zomerseizoen dat voor de deur staat, had ‘t bedrijf een nieuwe reclame in elkaar gezet. Een vrouwenstem onthulde: ‘tot voor kort voelde mijn man zich niet zeker genoeg om op het strand z’n shirt uit te trekken. Maar nu heeft hij laser hair removal van Sona Medspa ontdekt en is zijn zelfvertrouwen helemaal terug.’
Het was dat ik voor het rode stoplicht stond, anders had ik van schrik op m’n rem getrapt. Een man die op het strand z’n shirt aan houdt omdat hij borsthaar heeft? Ik kreeg er jeuk van, zag zo'n man al met openhangende badjas rondlopen in de beautysalon.
Opgelucht gaf ik gas toen het licht op groen sprong, ik was in één klap genezen van Sona Medspa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten