maandag 20 juni 2011

Autopech

Zelfs om acht uur ‘s ochtends is het al heet. De zon prikt venijnig als ik me verstaanbaar probeer te maken boven 35 enthousiaste, maar een beetje zenuwachtige zesjarige zwemmers. Ze moeten zo de estafette zwemmen en het is mijn taak om ze in de juiste volgorde bij het juiste startblok aan te leveren. Mijn oren tetteren nu al en ik moet nog de hele ochtend. ‘De eerste zwemmer zwemt de rugslag, de tweede de vlinderslag’, vertel ik voor de zoveelste keer. ‘Nee, je zwemt in baan twee’, dirigeer ik een meisje terug op haar plek.

Als de jongste zwemmers hun best doen in het water, wordt het iets rustiger. De oudere kinderen weten zelf waar ze wanneer moeten zijn. Snel haal ik mijn iPhone uit m’n broekzak, om Harro te bellen. Hij gisteravond zo laat thuis omdat zijn vlucht vertraging had, dat ik hem nog niet gesproken heb. Hij weet niet hoe laat Julian moet zwemmen, we hebben nog niet bedacht wat we gaan koken voor ons bezoek vanavond. Hij heeft ook nog geen kans gehad mij te vertellen hoe het gesprek gisteren met de makelaar is gegaan. Ik heb hem nog niet kunnen vertellen dat Simeon z’n voet weer vrij is van Poison Ivy en dat Daniël z’n tand die er niet uit wil, ondertussen zeer doet. Laat staan dat we over de verhuizing hebben kunnen nadenken.
Voordat ik op het schermpje van de telefoon kan kijken, vragen nieuwe zwemmers mijn aandacht: ‘in welke baan moet ik starten?’
Dan ren ik naar het water om Julian aan te moedigen voor z’n wisselslag en open het volgende flesje water. Als de jongste zwemmertjes opnieuw langs zijn geweest, maar nu voor de rugslag, zoek ik een stil hoekje en haal m’n de telefoon tevoorschijn. Ja Harro heeft twee keer gebeld, maar in de herrie van al die zwemmers heb ik het niet gehoord.

Voordat ik ‘m kan terugbellen, zie ik een SMS van Lisette. Zo vroeg op zaterdagochtend, dat kan niet goed zijn. ‘Mijn auto start niet meer.’ schrijft ze. ‘Zijn jullie lid van de wegenwacht? Het lukt niet met startkabels. Sorry.’
De rap naderende verhuizing gaat ook vandaag geen prioriteit gaat krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten