dinsdag 28 juni 2011

Dozen

De adrenaline zit in mijn lijf, de koffers staan open, de laatste wassen worden gedraaid en de koelkast wordt steeds leger.
Morgen staan de stoere mannen voor mijn neus, vandaag moet ik zorgen dat alles zo opgeruimd is, dat ze de juiste spullen in de dozen stoppen. Zodat de handleiding voor de zwembadpomp en de afstandsbediening van de gashaard hier blijven, maar het garantiecertificaat voor de wasmachine meegaat.

Mijn hoofd tolt, ik hoop dat ik overal aan gedacht heb. Ja, je leest het goed: ik. Harro heeft belangrijke besprekingen in Virginia en komt pas donderdagavond, als alles in de dozen zit en we nahijgend in het hotel zitten. Hij mag vrijdag controleren of alles goed in de vrachtwagen gaat.
Zo’n verhuizing zou allemaal wel gaan, als het gewone leven even op zou houden. Maar dat doet het natuurlijk niet. Tussen alles door, maak ik lunches, zorg dat Julian z’n stoere zwembroek schoon is voor zijn surfkamp in Galveston, schrijf ik in DaniĆ«l z’n boekje voor school en bedenk ik me dat Simeon nog een thank you tekening moet maken voor juf, om te geven op z’n laatste schooldag. En zaterdagochtend sta ik gewoon om half zeven bij het zwembad voor de laatste zwemwedstrijd.

Ik duik onder in de dozen en kijk uit naar volgende week. Als ik bij goede vrienden onderuit ga hangen in de tuin om ‘the fourth of July’ te vieren. Tot dan.

1 opmerking: