vrijdag 24 juni 2011

Mannenwerk

Het zou natuurlijk achterhaald moeten zijn, maar nu Harro er door de week niet is, blijven er klusjes liggen omdat ze in mijn hoofd mannenwerk zijn. Doet Harro in het weekend wel, denk ik, haal mijn schouders op en ga de was doen. Maar niet alles kan tot het weekend wachten.

Het buiten zetten van de vuilnisbakken, de ene week alleen de zwarte, de andere week mag de groene recycle-bak er ook bij, heb ik meteen aan Julian uitbesteed. En het moet gezegd, hij doet het elke donderdag zonder morren. Gisteren was hij zo slim om Simeon te verleiden mee te doen en had hij een hulpje.
De post en de administratie is niet per sé mannenwerk, maar in ons huishouden is het wel Harro-werk. Ik haal nog net de post uit de mailbox, maar verder is al dat papierwerk niet mijn ding. Dus ligt er iedere vrijdag een nette stapel op Harro te wachten en moet ik Harro om het wachtwoord van de ING vragen als ik bij Bol.com een e-boek wil kopen.
Lampen vervangen doe ik ondertussen zelf, dat werd toch wel lastig. Als internet het niet doet, bel ik meteen in paniek richting Virginia. De vaatwasser maakt een raar geluid en mijn eerste gedachte is: daar moet Harro maar even naar kijken. Het geluid negerend, zet ik ‘m toch aan.
Het onderhoud van het zwembad, is echt een mannentaak. Ik klaag over alg-aanslag, klaag dat het stofzuigertje het niet goed doet, maar doe er helemaal niets aan. Ik weet hoe de watervallen aan moeten, maar als er rode lampjes branden, bel ik Harro.

Gisteravond waren we op tijd klaar met eten, dus ja ik vond het goed, we gingen nog even zwemmen. De jongens sprongen er zonder te kijken in, maar ik remde net op tijd. Het zwembad lag bezaaid met vliegende mieren. Dus in plaats van zwemmen, ging ik met het schepnet aan de slag, het zag er vies uit. ‘Hou je mond dicht als je gaat duiken’, waarschuwde ik Daniël.
Voor de zekerheid opende ik de afvalputjes aan twee zijkanten van het bad, met de emmertjes waar alle bladeren en ander afval zich verzamelen.
'Getver!' ik deinsde achteruit, voelde een koude rilling over mijn rug gaan. 'Kom, jongens, nú uit het water!'
In het emmertje lag een verdronken rat, omringd door dezelfde mieren. Harro, waar ben je als we je nodig hebben in dit vrouwenhuishouden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten