vrijdag 21 oktober 2011

Helder

De cappuccinokop naast me is leeg. Ik heb alle Facebook- en twitterberichten die ik kon vinden gelezen. Ik heb al tien keer op het ‘get new messages’ icoontje geklikt, maar er komen echt geen nieuwe emails binnen. Alle binnengekomen emails heb ik geopend en bestudeerd, zelfs de berichten die ik al op de iPhone had gezien. Ik surf naar m’n favoriete columnisten, maar ook zij schrijven maar één verhaal per dag, ik heb alles gelezen.
‘Ga dan wat anders doen’, zeurt een stemmetje in mijn hoofd. Maar wat anders doen, betekent de was opvouwen, de vaatwasser leeghalen of de keukenvloer vegen die nog vol ligt met kruimels van de lunch gisteren en daar heb ik helemaal geen zin in.

Omdat het mijn verjaardag was, besloot ik dat ik gisteren voor de lunch best een glas rosé mocht. En bij de champignonsoep en de mosselen, mocht ik er best nog één. En ik mocht taart bij de koffie; ik was tenslotte jarig.
‘s Avonds aten Julian en Kim de restanten van de lunch, hongerig snaaide ik mee. Toen kwam Harro thuis en gingen we uiteten. In het Franse restaurant, stelde hij voor om als aperitiefje een glas champagne te nemen.
‘Eeuh, dat is misschien niet zo’n goed idee, als je wilt dat ik de hele avond wakker blijf, ik heb al twee glazen rosé gehad vandaag’, reageerde ik. Waarop Harro vond dat ik z’n avondje uit verpestte. Zonder verder vragen te stellen, vroeg hij om de wijnkaart en bestelde een hele dure fles wijn uit de Bordeaux.
Tja, en die smaakte natuurlijk voortreffelijk. Zodat ik mijn goede voornemens vergat en toch een toetje bestelde -ondanks de taart bij de lunch- en bij de crème brulée een glas dessertwijn wilde waar de calorieën vanaf dropen.

Zoveel wijn en zoetigheid niet meer gewend, zit ik hier nu met een houten kop net te doen alsof ik helder genoeg ben om een productieve ochtend te hebben. Zuchtend sta ik op om nog een kop koffie te maken. Het is maar goed dat Kim en Julian gisterenavond het restant van de taart hebben opgegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten