zondag 9 oktober 2011

Videoverslag

‘Is er iemand die de presentatie filmt?’ vroeg jongste zus-de-markteer op 17 september vlak voordat we mijn debuut zouden lanceren.
‘Ja, ik heb m’n zwager gevraagd’, antwoordde ik en wees naar Harro z’n broer die al druk in de weer was met mijn camera. Ik had allebei de batterijen zorgvuldig opgeladen en ging ervan uit dat het helemaal goed kwam. Ik vroeg me heel even af waarom zuslief zich zo druk maakte over filmmateriaal, maar toen vroeg een nieuwe binnenkomende gast mijn aandacht. Al snel nam de uitgever het woord en toen dacht ik helemaal nergens meer aan, behalve aan dat wat ik wilde gaan zeggen.

Weer thuis gingen we weer aan het werk. Het aantal fans op de fanpagina van ‘Blonde haren onder een Cowboyhoed’ op Facebook groeide en groeit gestaag.
‘Niet te veel tijd instoppen hoor’, waarschuwde m’n zus, ‘fans zijn leuk, maar je moet je boek verkopen.’
Nadat ik me ervan had verzekerd dat alle Nederlanders in Houston van het bestaan van het boek wisten -het komt zelfs te koop in de Nederlandse winkel daar met de prachtige naam ‘Little Dutch Girl’- gingen zus en ik op digitale strooptocht. Nederlandse tijdschriften, en verschillende Nederlandse websites voor moeders kregen een bericht met het aanbod dat we wel een exemplaar wilden opsturen voor een recensie.
Elk succesje vieren we uitbundig en ik heb het gevoel dat we voorzichtige rimpelingen veroorzaken. Elk succesje zorgt ook voor een stoot adrenaline, een heerlijk gevoel.

Tussen alle bedrijven door verscheen er een foto op de Facebook-fanpagina van een meneer die een film in elkaar aan het zetten was. #Verrassing schreef jongste zus erbij, met een moderne hashtag.
En inderdaad een paar dagen later kreeg ik de link: een prachtig videoverslag van de presentatie, compleet met muziek -‘These boots are made for loving’- en sfeerbeelden.
Ze had precies de essentie uit de presentaties gehaald en het verhaal dat ik voorlas er helemaal ingelaten.
‘Hij staat al op je website’, schreef ze bij de link. ‘Het is mijn cadeau voor jou, voor je mooie boek.’

En nu ook voor jullie: het videoverslag van de presentatie, geniet ervan. Klein beetje jammer alleen, dat mijn cowboy boots net niet te zien zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten