woensdag 26 oktober 2011

Winterkleren

Ik kijk op het weerbericht en schrik me een hoedje. Het gaat het komende weekend echt koud worden. Negen graden staat er bij zaterdag. Ik zie mezelf al bibberend langs de lijn staan, na twee jaar Houston heb ik geen winterkleren meer.
Snel corrigeer ik mezelf. Het is niet zo erg dat ik bibberend naar de voetbal zal staan te kijken, het is is vooral sneu voor Daniël. Want ook hij heeft, net als Simeon en Julian weinig winterkleren.

Ik duik in de kledingkast en haal alle winterjassen tevoorschijn die ik heb. We houden een modeshow en gelukkig zitten er in de verschillende dozen, zowel voor Simeon als Daniël een passende jas. Dat is een zorg minder. ‘Winterjas Julian’, zet ik op mijn lijstje.
Vervolgens passen we lange broeken.
‘Nee, ik wil geen spijkerbroek, ik wil alleen zachte broeken, zoals deze’, heftig ja-knikkend houdt Simeon een trainingsbroek omhoog. Hij is gevoelig voor stoffen weet ik ondertussen, een broek van stugger materiaal trekt hij echt niet aan. Ik zet ‘trainingsbroeken Simeon’ op het lijstje.
Daniël moet op school zelfstandig naar de wc, dus hij moet lange broeken met elastieken boorden hebben die hij makkelijk omhoog en omlaag kan trekken. Z’n coole skinny jeans kan dus niet meer, bovendien zit ie zo langzamerhand wel erg strak. ‘Broeken met elastiek’, is het volgende item op m’n lijstje.
Julian z’n lange broeken hebben allemaal hoog water, hij moet ook nieuwe. Lastig, want hij is zo dun, dat alle Amerikaanse merken hem veel te wijd zijn.
Alle shirts en truien met lange mouwen die in de kast hangen zijn te klein. Alleen dat ene rode shirt dat ik afgelopen zomer in Nederland heb gekocht gaat nog. ‘Shirts en truien voor alle drie’ zet ik op het lijstje en voeg er hemden aan toe.

Enthousiast stap ik, als de jongens in bed liggen in de auto om mijn slag te slaan bij de kinderkledingwinkels die Tyson’s corner, de grote mall bij ons om de hoek, rijk is. Ik kom tevreden met gevulde tassen terug en laat Harro mijn aankopen zien. ‘Leuke truien’, vindt hij. ‘Maar waar zijn nu de winterkleren voor jezelf? Het wordt echt koud, hoor zaterdag!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten