maandag 16 januari 2012

Orlando

En toen was het opeens stil in huis. Vanochtend dacht ik nog dat ik de hele dag een huis vol kinderen zou hebben, tot er vriendjes opdoken en Kim bedacht om met Daniël naar het natuur historisch museum te gaan. Daniël wilde uiteraard naar de dierentuin, maar daar is het toch echt te koud voor. De opgezette dieren en de dinosaurussen in het museum zijn een goed alternatief. Het is Martin Luther King Day en de scholen zijn dicht.

Julian heeft een vriendje over, die net als hij hartstochtelijk fan is van Harry Potter. De boeken zijn gelezen, gisterenavond hebben we samen film zeven, deel één gekeken en nu met het vriendje is het tijd voor the games.
Samen werken ze zich door de Hogwarts-schooljaren heen op de Xbox. Het spel is van Lego en het ziet er inderdaad gelikt uit. Als uitstapje oefenen ze hun toverspreukkwaliteiten met een app op de iPhone. Julian boort z’n zakgeld aan om nieuwe spreuken te kopen en de iPhone verandert tijdelijk in een toverstaf.

Het vriendje is in de kerstvakantie naar Orlando geweest. Naar het pretpark van de Universal Studio’s, waar de magische wereld van Harry Potter is nagebouwd. Hij zit vol verhalen over de achtbaan door Hogwarts en brengt souvenirs mee. Julian hangt aan zijn lippen.
Het is niet moeilijk om te raden wat er Julian z’n hoofd omgaat. Dus voordat hij vragen kan stellen, tik ik ‘Orlando, Harry Potter’ in op Google en lees over het enorme park. Er zijn vier hotels en je wordt toch wel met klem aangeraden om een meerdaags ticket te kopen. Ik probeer me voor te stellen hoe dat zal zijn. Twee of misschien wel drie dagen slenteren door een pretpark onder de felle zon van Florida. Met kinderen die allemaal iets anders willen en lange rijen voor elke attractie.

Vorig jaar gingen we naar Seaworld in San Antonio en dat vond ik geen succes. Ik was alleen maar bang dat we een kind kwijt zouden raken, werd gek van de drukte: we moesten echt overal voor in de rij.
Aan het einde van de maand hebben de jongens een lang weekend vrij, dan gaan we skiën. Lekker buiten in de sneeuw en lekker overzichtelijk. Ik ben blij dat dat weekendje weg vast ligt.

‘Ik weet het nog niet’, antwoord ik Julian z’n onuitgesproken vraag. ‘Laten we eerst maar ‘ns film zeven, deel twee kijken.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten