dinsdag 14 februari 2012

Dilemma's

Ga ik morgenavond naar het dames-only-etentje van de spouse-club van Harro’s bedrijf of naar de algemene vergadering van de ouderraad op school?
Besteed ik dat laatste half uur voordat de kinderen uit school komen aan noodzakelijke telefoontjes of lees ik in alle rust de krant?
Blijf ik nog een lekker even in bed liggen of ga ik er toch maar uit om te roeien?
Trap ik op de rem als het stoplicht op oranje springt of geef ik een extra dot gas?
Trek ik m’n warme, maar niet zo elegante zwarte Uggs aan of m’n hoge bruine leren laarzen met hak en de dunne zolen?
Ga ik zelf naar de benzinepomp om kleumend in de koude wind de tank vol te gieten of rij ik naar huis, laat het tanken aan Harro over de volgende ochtend en accepteer ik zijn gemopper?
Neem ik, altijd nieuwsgierig de telefoon op als ik een vaag nummer in het schermpje zie of laat ik ‘m rinkelen: het zal wel weer reclame zijn?
Ga ik naar de koffieochtend van de spouse-club of blijf ik achter de computer aan mijn nieuwsbrief werken?
Accepteer ik van Simeon al die Engelse woorden in z’n eeuwige geklets of ga ik ze stuk voor stuk corrigeren?
Ook leuk: blijf ik ook bij z’n honderdste waaromvraag serieus antwoord geven, of zeg ik geïrriteerd als ik ben dat hij z’n mond een tijdje moet houden?
Ruim ik zelf de zooi in de speelkamer op -in een kwartier klaar, of dwing ik de jongens om me te helpen -na 30 minuten nog niets gebeurd?
Ga ik er wat van zeggen als ik vind dat de juf van Julian niet helemaal eerlijk z’n proefwerk heeft beoordeeld, of laat ik mijn oren hangen naar Julian: ‘mam er niets meer aan te doen, het cijfer is gegeven' ?
Dik ik de goede punten uit een schoolrapport aan richting het bijbehorende kind of onderstreep ik die paar mindere scores?
Betaal ik 85 dollar entree (per persoon) voor een benefiet-avond ten gunste van Simeon z’n school om daar onze vrienden te ontmoeten, terwijl de school het eigenlijk niet waard is in mijn ogen?

Zal ik subtiel aan Harro laten weten dat het Valentijnsdag is vandaag of zal ik bloemen voor mezelf kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten