dinsdag 7 februari 2012

Misstap

Zondagavond keken we met pizza voor de tv naar de Super Bowl. ‘Ik wil het helemaal afkijken’, waarschuwde Julian bij de aftrap. ‘Anders word ik morgen uitgelachen op school.’
Ik vond het prima, zonder Julian’s commentaar snappen we niets van ‘t spelletje, dus was het handig dat hij bleef zitten. Tijdens de pauze stopten we Siem en Daan in bed en vertelden we Julian dat Madonna de ‘Lady Gaga is van toen wij jong waren’. ‘Mmm,’ was zijn commentaar, ‘ze ziet er veel normaler uit dan Lady Gaga.’ Tja, we hadden niet bedacht dat zelfs Madonna op haar 53e haar wilde haren zou verliezen.

Tijdens de vele reclames, bekijk ik mijn email. ‘Oeps’, roep ik opeens uit, ‘Daniël heeft morgenochtend een afspraak bij de cardioloog, even vergeten.’
Snel reken ik uit dat ik al om half acht weg moet en omdat Kim d’r auto kuren vertoont -hij wil niet meer starten- staan we voor logistieke problemen: de andere twee moeten gewoon naar school. Op Google Maps zoek ik op waar de cardioloog praktijk houdt en bedenk dan dat Daniël z’n medische bestanden niet uit Houston zijn gekomen. Niets meer aan te doen.

Om inderdaad om half acht weg te kunnen, sla ik m’n roeitraining over. In plaats daarvan, maak ik met gezwinde spoed lunches en prakkiseer ondertussen over de meest handige logistieke volgorde.
Harro probeert de auto te starten, die het gelukkig na een paar keer proberen doet. ‘Maar hij moet vandaag eigenlijk wel naar de garage’, waarschuwt hij. Ik knik, dat kan er nog wel bij.
‘En Sandra?’ vraagt Kim. ‘Hoe laat komt zij?’
Ik maan Daniël tot opschieten: ‘we moeten naar de dokter’, zet cereals voor Simeon klaar en prent Julian in dat hij z’n huiswerk niet moet vergeten. ‘Je bent straks alleen thuis, laat jij Sandra erin?’

Eigenlijk te laat, stap ik met Daan in de auto. Nijdig schraap ik het ijs van de ramen en ga op weg. Dan zie ik dat m’n telefoon bijna leeg is, al rijdend zoek ik het juiste snoer en probeer tegelijkertijd de juf een berichtje te sturen dat Daan later komt.
Het navigatiesysteem staat niet toe om, al rijdend, het adres van de dokter in te voeren. Ik gok erop dat ik me de kaart goed genoeg herinner en sla linksaf.

Wonder boven wonder rij ik in één keer goed en ik kom nog op tijd ook. Ik slaak een zucht van verlichting. Dan belt Kim: ‘ik sta nu bij de garage….’ en om tien voor negen, als Daan en ik op de hartecho wachten, bel ik naar Julian: ‘je moet nu echt je schoenen gaan aandoen, heb je je tanden gepoetst?’

Madonna maakte een misstap tijdens haar optreden in de pauze van de Super Bowl. ‘Ze wordt ouder’, concludeert de presentator van m’n favoriete radiostation. Luisterend naar het commentaar, ga ik rechterop zitten. Ik slalom toch maar mooi opnieuw zonder te vallen door ons chaotische huishouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten