dinsdag 5 april 2011

Passen en meten

Het gaat deze dagen in mijn hoofd alleen nog maar over plannen maken, schema’s in elkaar zetten en agenda’s bijhouden. Tussendoor ruim ik ook nog op in onze showroom, maar ook dan maalt het door in mijn hoofd om alles wat we tijdens de zomermaanden willen, in elkaar te passen.

Ik heb via de Mobileme service van Apple, de agenda’s van Harro en mij aan elkaar gekoppeld. Zodat we ook als we elkaar een avond niet spreken, (kunnen) weten wanneer Julian testen heeft op school, Simeon weer naar de dokter moet, Daniël Star of the week is en Harro weer ‘ns op reis.
Ik ben aan het bellen en emailen om Simeon op een school te krijgen na de zomer. Julian en Daniël gaan terug naar hun oude school. Omdat dat een openbare school is, is er altijd plek. Maar Siemie is nog te jong en moet naar een privé-school en de leukste scholen hanteren wachtlijsten.
Ik ben aan het zoeken, passen en meten om Julian in een paar leuke kampen te krijgen. In augustus samen met Alex, z’n vriendje in Virginia en in juni samen met Wolfgang, z’n Texaanse vriend. Aan de telefoon met Alex z’n moeder, klikken we allebei naar de website van een adventure camp. Dan klik ik weer terug naar de agenda om te kijken hoe de weken precies lopen. ‘Zullen we het doen?’ vraagt Laura dan en als ik ja zeg, voel ik opluchting: ik heb de eerste activiteit vastgelegd.
Met zuslief bekijk ik de voorraad vakantiehuizen in Woudsend. Is er dit jaar iets anders beschikbaar of gaan we weer met z’n allen in het kleine huisje aan de haven? Harro checkt de vluchten Washington DC-Amsterdam en we vallen steil achterover van de prijzen.
Ik zoek in mijn archief de emailadressen van Daniël z’n juffen van z’n school in Virginia. Hij heeft in augustus een spoedcursus Engels nodig voordat hij aan groep drie begint: misschien dat een van hen Daan wil komen lesgeven als we weer terug zijn uit Nederland.

Op de hele korte termijn staat er echter ook voldoende op de agenda om me druk over te maken. Donderdag moet Daniël naar het ziekenhuis, z’n keelamandelen moeten eruit en hij moet weer nieuwe buisjes in zijn oren. Deze keer mogen we een nachtje blijven. Op zich niet erg, maar je zult altijd zien dat de makelaar zich donderdag meldt voor de eerste bezichtiging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten