woensdag 25 mei 2011

VooraankondIging

Ik voeg Amsterdam toe aan de app met de weersvoorspellingen. ‘Zaterdag regen’, vertelt m’n iPhone, het wordt maar 17 graden. Ik huiver, bedenk me dat ik geen lange broeken meer heb waar ik zonder riem in pas, ze zijn allemaal te groot. Dat wordt hijsen komend weekend of toch maar een van mijn nieuwe korte broeken aan en dan fijn bibberen.
Morgen vlieg ik voor een lang weekend jullie kant op. Ik ga een weekend wijn drinken en bijpraten met mijn vriendinnen en op zondag de dikke buik van jongste zus bewonderen. Maandag vlieg ik weer terug en heb ik in het vliegtuig ruim de tijd om de laatste correcties aan te brengen in het manuscript dat ik volgende week moet inleveren.

Natuurlijk komt het niet uit. Een lang weekend weg net een paar weken voor de verhuizing met een huis dat te koop staat, is geen goed idee. De jongens moeten nog één week naar school. Ze zijn moe, willen graag tegen me aan hangen en voorgelezen worden.
Toch kijk ik al weken uit naar een paar dagen geen huis opruimen, even niet nadenken over wat er allemaal nog moet gebeuren, maar lekker onderuit hangen en kletsen met dames die ik al zo lang ken, dat ik nergens moeite voor hoef te doen.
Ik kijk ook al weken uit naar een paar uur ongestoord in het vliegtuig zitten. Ik kan een boek lezen, een film kijken, en inderdaad aan mijn boek werken.
Dat boek dat begon als een spannend idee, wordt zo langzamerhand heel echt. Het heeft een titel, een flaptekst, een voorkant en een vooraankondiging. Nieuwsgierig geworden? Neem dan hier een kijkje.

Terwijl je doorklikt, ga ik m’n tas inpakken. Een spijkerbroek, sokken, dichte schoenen en toch maar die regenjas. Tot dinsdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten